Met MyFinance boekhouden is kinderspel

Welke zzp’er of andere kleine ondernemer wil nu niet een boekhoudprogramma waarmee je gemakkelijk zelf, of met een beetje begeleiding, aan de slag kan? En dan het liefst natuurlijk ook eentje die betaalbaar is. Dat kan met het online MyFinance boekhoudprogramma, dat slechts een tientje per maand kost.

Speciaal ontwikkeld voor zzp’ers

MyFInance is een boekhoudapplicatie die speciaal ontwikkeld is voor zzp’ers, freelancers en MKB’ers . Het is echter ook gewoon geschikt voor stichtingen of verenigingen. Handig is verder dat je het pakket de eerste 15 dagen geheel gratis kunt uitproberen.

Het MyFinance boekhoudprogramma is niet alleen een stuk goedkoper dan het inhuren van een boekhouder, ook is het een ontzettend overzichtelijke manier van boekhouden. Met MyFinance krijg je de kans om meer bij de administratie van jouw bedrijf betrokken te zijn en altijd van de huidige gang van zaken op de hoogte te blijven.

Een webversie met slimme app

Dit boekhoudprogramma is online te gebruiken en via een slimme app. In deze app krijg je in het dashboard een totaaloverzicht van al jouw inkomsten en uitgaven te zien. Zo heb je dus altijd goed inzicht in de bedrijfscijfers.

Via de app kun je bovendien, waar jij je ook maar bevindt, altijd jouw administratie up-to-date houden. Het biedt je daarnaast de mogelijkheid om gemakkelijk en snel alle bonnetjes vanaf jouw smartphone in te scannen.

Het factureren is ook een fluitje van een cent. Je kunt namelijk al jouw facturen via de webversie uploaden en eventueel direct per e-mail versturen. Voor het factureren kun je eenvoudig allerlei standaard producten en diensten instellen, zodat het aanmaken van een factuur slechts een kwestie is van één simpele klik op de knop. Het is bovendien mogelijk om terugkerende facturen te kopiëren. Dat scheelt ook een hoop extra werk!

Verder bestaat er de mogelijkheid om een verbinding met alle Nederlandse banken te maken. Ook is het mogelijk om een ritten-en urenregistratie bij te houden en als je het wenst of nodig hebt een ledenadministratie. 

Aangezien jij toch al al je bedrijfsgegevens in één boekhoudprogramma hebt staan, hoef je nu niet meer zo veel moeite te doen om die noodzakelijke btw aangifte in orde te maken. Alle gegevens staan namelijk al online voor je klaar. Je hoeft het enkel even te controleren, om het vervolgens weg te sturen. Dat scheelt ook weer wat extra kosten van de boekhouder.

De voor- en nadelen van het MyFinance pakket

Het MyFinance boekhoudpakket kent uiteraard zijn voor-en nadelen. De belangrijkste voordelen zijn als volgt:

  • Toegang tot de handige MyFinance app
  • Het biedt een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke interface
  • Het is (bij een jaarlijkse betaling) al vanaf €10 per maand beschikbaar
  • Je kunt jouw boekhouder eraan koppelen
  • De btw rapportage gaat behoorlijk eenvoudig
  • Het levert via de helpdesk een prettige ondersteuning

En dit zijn de nadelen:

  • Je kunt er geen offertes mee maken
  • Het is niet geschikt voor wat grotere bedrijven
  • Er kan geen voorraadbeheer mee gedaan worden

Conclusie

Als je naar de MyFinance ervaringen van zzp’ers op het internet kijkt, dan kun je al snel lezen dat de meeste gebruikers er erg tevreden over zijn. Ze zijn vooral te spreken over het grote bedieningsgemak van dit boekhoudprogramma en de daarbij behorende app.

Met deze fijne combo heeft de gebruiker namelijk overal en altijd toegang tot de boekhouding van zijn of haar bedrijf. En vergeet ook niet dat MyFinance voor maar 10 euro per maand een behoorlijk goedkoop boekhoudpakket is dat veel mogelijkheden biedt!

You May Also Like